Odżywianie

Wegańskie śniadanie białkowo – tłuszczowe

wegańskie śniadanie białkowo - tłuszczowe

Jeszcze do niedawna każdy swój dzień rozpoczynałam od owsianki z ulubionymi owocami. Jadłam ją codziennie, przez bardzo długi czas. Zmieniałam jej smak jedynie dzięki owocom i dodatkom, za każdym razem używając innych. Przyszedł jednak moment, kiedy z obawy, że moja ukochana owsianka kiedyś mi się znudzi, postanowiłam wprowadzić urozmaicenie w moim porannym posiłku.

Dużo mówi się o zaletach jedzenia śniadania białkowo – tłuszczowego. Postanowiłam więc spróbować. W Internecie znaleźć można wiele propozycji na taki posiłek, jednak opierają się one zazwyczaj na białku zwierzęcym. Wegańskich wersji znalazłam niewiele, a te na które trafiłam niestety mnie nie zachęciły. Dlatego dzisiaj przygotowałam swoje własne wegańskie śniadanie białkowo – tłuszczowe. W składzie znalazły się tylko moje ulubione produkty, a efekt okazał się być bardzo smaczny. Zresztą, oceńcie sami.

Składniki jakich potrzebujemy do przygotowania jednej (dużej) porcji:
– 1/2 awokado
– 1 pomidor
– 3 łyżki posiekanego szczypiorku
– sok z cytryny
– 1 cebula
– 1 łyżka oleju kokosowego
– 1 puszka czerwonej fasoli
– 1 łyżka koncentratu pomidorowego
– 1 łyżeczka słodkiej wędzonej papryki
– 1 łyżeczka cząbru
– sól
– pieprz

Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na rozgrzanym oleju kokosowym, do momentu aż się zezłoci. Następnie dodajemy przyprawy i wrzucamy opłukaną w wodzie czerwoną fasolę. Całość zalewamy odrobiną wody. Po kilku minutach dodajemy koncentrat pomidorowy. Wszystko mieszamy i gotujemy aż fasolka będzie w środku ciepła. Doprawiamy solą i pieprzem.
Pomidora kroimy w kostkę, dodajemy do niego posiekany szczypiorek, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, i mieszamy.
Awokado kroimy w paseczki, skrapiamy sokiem z cytryny i posypujemy świeżo mielonym pieprzem.
Wegańskie śniadanie białkowo – tłuszczowe gotowe!
Smacznego!

wegańskie śniadanie białkowo - tłuszczowe

wegańskie śniadanie białkowo - tłuszczowe

wegańskie śniadanie białkowo - tłuszczowe

wegańskie śniadanie białkowo - tłuszczowe

wegańskie śniadanie białkowo - tłuszczowe

Dodaj komentarz