Odżywianie

Wegańskie, wiosenne sushi

Wegańskie, wiosenne sushi

Wiosna to piękny czas w roku. Budzimy się do życia nie tylko my ale także przyroda. Na dworze wszystko się zieleni, słońce coraz częściej ogrzewa nasze twarze, a my, ładujemy akumulatory i w końcu zaczynamy działać. Na warzywnych straganach robi się bardzo kolorowo, więc i na naszych talerzach częściej niż zimą goszczą warzywa i owoce, w coraz większych ilościach.

Chociaż moja dieta jest obfita w warzywa i owoce przez cały rok, to wiosną mogłabym nie jeść nic poza nimi. Wybór jest ogromny więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. A ja postaram się zachęcać was do dań, w których to właśnie warzywa i owoce będą na pierwszym planie. Królować więc będzie zdrowie i oczywiście cała paleta pięknych barw!

Po kilku miesiącach jedzenia posiłków raczej ciężkich i typowo zimowych, które miały dodać energii i rozgrzać organizm, nareszcie przyszedł czas na coś lżejszego. Na dzisiejszy obiad przygotowałam więc wegańskie, wiosenne sushi z ogórka. Po takim obiedzie z pewnością poczujemy się lekko i wiosennie!

Składniki jakich potrzebujemy, aby przygotować wegańskie, wiosenne sushi (na 2 porcje), to:
– 2 ogórki zielone
– 1/4 szklanki ryżu (przed ugotowaniem)
– kawałek marchewki
– ½ pęczka szczypiorku
– szczypta soli
– czarny, świeżo mielony pieprz

Ryż gotujemy do miękkości. Marchew kroimy w drobną kosteczkę, to samo robimy ze szczypiorkiem. Ryż wsypujemy do miseczki, dodajemy marchewkę, szczypiorek i mieszamy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Ogórki kroimy na kawałki o szerokości 2cm. Wydrążamy z nich środek (można to zrobić małą łyżeczką) i uzupełniamy go ryżem z warzywami. Nasze sushi możemy przyozdobić świeżą natką pietruszki.

Wegańskie, wiosenne sushi

Wegańskie, wiosenne sushi

Wegańskie, wiosenne sushi

Dodaj komentarz