Odżywianie

Koktajl z jarmużu, kiwi i jabłka

Koktajl z jarmużu, kiwi i jabłka

Wiosną, kiedy na straganach możemy znaleźć już znacznie więcej niż zimą naturalnych warzyw i owoców, warto dodawać je do każdego naszego posiłku w jak największych ilościach. Warzywa możemy podawać pod różnymi postaciami np. w formie sałatek, koktajli czy surówek, zarówno surowe jak i gotowane.

Koktajl z jarmużu, kiwi i jabłka, który przygotowałam dzisiaj, idealnie sprawdzi się w roli drugiego śniadania. Naładuje nas witaminami, w szczególności witaminą A i K, a także składników mineralnych takich jak m.in. wapń, magnez czy żelazo. Warto pamiętać, że żelazo wchłania się dużo lepiej razem z witaminą C, dlatego warto do takiego koktajlu dodać sok z cytryny.

Składniki jakich potrzebujemy, aby zrobić dwie porcje takiego koktajlu:
– 5 dużych liści jarmużu lub 2 garści
– 1 jabłko
– 1 kiwi
– ½ szklanki wody mineralnej
– 2 łyżki soku z cytryny

Liście jarmużu dokładnie myjemy i pozbywamy się łodyżek. Kiwi obieramy ze skórki, jabłko myjemy, kroimy na mniejsze kawałki i razem z pozostałymi składnikami wrzucamy do kielicha blendera. Całość blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Jeśli chcemy, aby nasz koktajl był rzadszy można dodać więcej wody.

Koktajl z jarmużu, kiwi i jabłka

Koktajl z jarmużu, kiwi i jabłka

Dodaj komentarz