Odżywianie

Pudding chia na mleku ryżowym z brzoskwiniami

Pudding chia na mleku ryżowym z brzoskwiniami

Nasiona chia w mojej diecie są już od dawna. Do mojej kuchni trafiły oczywiście dzięki diecie roślinnej. Nie od razu je polubiłam ale dałam im kolejną szansę. Przygotowując pudding chia warto pamiętać, że samo chia nie ma konkretnego smaku. Warto więc łączyć je z czymś, co lubimy, bo to właśnie ten smak przejmą nasionka.

Chia to skarbnica wartości odżywczych, witamin, minerałów i co w nich najwspanialsze kwasów tłuszczowych omega – 3 i omega – 6. Ich właściwości zdrowotne są wręcz niezliczone, dlatego zachęcam was do włączenia tych maleńkich nasionek do swojej codziennej diety. Na blogu pojawił się już jeden przepis na pudding chia. Po przepis na kokosowy pudding chia z czekoladą zapraszam was tutaj. Dzisiaj mam dla was pudding chia na mleku ryżowym z brzoskwiniami.

Składniki (na 1 porcję):
– 2 łyżki nasion chia
– 1 – 1½ szklanki mleka ryżowego
– 1 brzoskwinia

Chia wsypujemy do szklanki lub innego pojemniczka (pamiętajmy, że nasiona spęcznieją i ich objętość się zwiększy). Nasiona zalewamy mlekiem ryżowym (jeśli chcecie aby wasz pudding nie był zbyt gęsty dodajcie więcej mleka). Całość dokładnie mieszamy, dbając o to, aby nie zrobiły się grudki. Pojemniczek wkładamy do lodówki, po około 30 minutach ponownie mieszamy i zostawiamy na kilka godzin (minimum 3). Po tym czasie dodajemy pokrojoną brzoskwinię i gotowe!

Pudding chia na mleku ryżowym z brzoskwiniami

Pudding chia na mleku ryżowym z brzoskwiniami

Pudding chia na mleku ryżowym z brzoskwiniami

Dodaj komentarz