Odżywianie

Koktajl z jarmużu, selera naciowego i jabłka

  Koktajl z jarmużu, selera naciowego i jabłka

Jarmuż polubiłam dopiero kiedy przeszłam na dietę wegańską. Kiedyś nie wyobrażałam sobie, jak można jeść to zielsko. Dziś mam go pod dostatkiem we własnym ogrodzie i nie wyobrażam sobie komponowania swojej diety bez niego. Aby przekonać się do jarmużu, dodawałam go najpierw do koktajli.

Większość znienawidzonych w dzieciństwie warzyw polubiłam właśnie dzięki koktajlom. To w koktajlach ich smak, choć wyczuwalny, nie jest dominujący. Koktajl z jarmużu, selera naciowego i jabłka, to jeden z pierwszych koktajli jakie zmiksowałam dodając warzywa, za którymi nie przepadałam. Gwarantuję, że zarówno jarmuż jak i seler naciowy w połączeniu z jabłkami, jest zjadliwy. Ten koktajl jest na to dowodem.

Składniki (na 2 porcje):
– 2 – 3 garści jarmużu
– 3 łodygi selera naciowego
– 2 duże jabłka
– 1 łyżka soku z cytryny
– 2 łyżki wiórków kokosowych
– 1 łyżeczka sproszkowanego młodego jęczmienia
– 2 łyżeczki brązowego cukru (opcjonalnie)
– 1 ½ szklanki wody mineralnej

Warzywa i owoce dokładnie myjemy. Od jarmużu odrywamy łodyżki, a seler naciowy i jabłka kroimy na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki wrzucamy do kielicha blendera. Miksujemy do czasu aż nasz koktajl będzie miał odpowiednią konsystencję. Cukru dodajemy wedle uznania, możemy go również pominąć. Jeśli chcecie aby wasz koktajl był rzadszy, dodajcie więcej wody.

koktajl z jarmużu, selera naciowego i jabłka

Koktajl z jarmużu, selera naciowego i jabłka

Koktajl z jarmużu, selera naciowego i jabłka

Po więcej moich zdjęć zapraszam was na mój profil na Instagramie

Dodaj komentarz