Odżywianie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

„Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia” – tak powtarzali nam w dzieciństwie, rodzice i dziadkowie w domu a nauczyciele w szkole i przedszkolu. I mieli rację! Nie wyobrażam sobie dnia bez porządnego, sycącego śniadania. Dzisiaj przygotowałam moją propozycję – domową granolę w jesiennej odsłonie.

Granolę dzisiaj możemy kupić niemal w każdym sklepie ale domowa granola ma tę ogromną zaletę, że są w niej tylko te składniki, które naprawdę lubimy. Jesienią lubię dodawać do niej cynamon, bo jego smak i zapach bardzo przyjemnie kojarzą mi się właśnie z tą porą roku.

Składniki (na 3 – 4 porcje):
– 3/4 szklanki płatków owsianych górskich
– 1/4 szklanki orzechów włoskich
– 1/4 szklanki migdałów
– 1/4 szklanki pestek dyni
– 1/4 szklanki pestek słonecznika
– 4 łyżki wiórków kokosowych
– 3 łyżki syropu z agawy
– 1 łyżeczka cynamonu

Wszystkie suche składniki mieszamy dokładnie w misce (proporcje można zmieniać wedle własnych upodobań). Polewamy je syropem z agawy (jego ilość zależy od tego, jak bardzo słodka ma być nasza granola) i dokładnie mieszamy. Całość przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 170 stopniach do czasu aż wszystkie składniki się zarumienią.
Granolę podajemy z mlekiem lub jogurtem (ja dodałam jogurt sojowy) i ulubionymi owocami.

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Domowa granola w jesiennej odsłonie

Po więcej zdjęć zapraszam na mój profil na Instagramie.

Dodaj komentarz