Odżywianie

Smoothie bowl z jagód i płatków owsianych

Smoothie bowl z jagód i płatków owsianych

Pierwsze w tym roku jagody już pojawiły się na krzaczkach. Nie mogłabym więc nie wykorzystać ich do przygotowania pysznego smoothie bowl z jagód i płatków owsianych. Myślę, że jest to świetna alternatywa dla tradycyjnej owsianki.

Pamiętam jak często jadłam to smoothie bowl na śniadanie w ubiegłym roku. W tym roku z pewnością również nie zabraknie go w moim menu. Żeby nie było zbyt monotonnie, jem je na przemian ze smoothie z tego przepisu. Zarówno to przygotowane z kaszy jaglanej jak i to z płatków owsianych smakuje obłędnie. Do przygotowania można użyć zarówno świeżych jak i mrożonych jagód. Po te drugie sięgam zazwyczaj w upalne dni, a smoothie smakuje wtedy trochę jak lody.

Składniki (na jedną porcję):
– 4 łyżki płatków owsianych
– 2 garści jagód (mrożonych lub świeżych)
– 1 banan
– woda
– syrop klonowy lub z agawy (opcjonalnie)
– ulubione orzechy i świeże owoce do dekoracji

Płatki owsiane gotujemy na wodzie. Do ugotowanych płatków wrzucamy jagody (w upalne dni dodaję mrożone), dodajemy banana (im bardziej dojrzały tym słodszy) i blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Próbujemy i jeśli nasze smoothie bowl jest za mało słodkie, dosładzamy syropem. Dekorujemy ulubionymi orzechami, wiórkami kokosowymi i owocami.

Smoothie bowl z jagód i płatków owsianych

Smoothie bowl z jagód i płatków owsianych

Smoothie bowl z jagód i płatków owsianych

Smoothie bowl z jagód i płatków owsianych

Po więcej zdjęć serdecznie zapraszam Was na mój profil na Instagramie 🙂

Dodaj komentarz