Odżywianie

Kiszone ogórki

Kiszone ogórki

O tym jak ważne jest, aby w naszej diecie pojawiały się kiszonki nie trzeba już chyba nikomu mówić. Są niezwykle cenne dla naszego zdrowia ale odpowiednio zrobione są też bardzo smaczne.

Dzisiaj podzielę się z Wami przepisem na kiszone ogórki. Przygotowane zgodnie z tym, co przez kilkanaście lat podpatrywałam u mojej Mamy, smakują wspaniale! Kiszonki warto jeść codziennie. Ogórki dodawać można na przykład do sałatek czy kanapek, dzięki temu nieco je urozmaicimy. Sok po prostu wypijamy (najlepiej prosto ze słoika :))

Ilości składników podaję na jeden słoik, dlatego jeśli chcecie przygotować więcej, musicie przygotować ich odpowiednio więcej.

Składniki:
– ogórki gruntowe (około 6 sztuk)
– 4 ząbki czosnku
– 2 łodygi kopru
– korzeń chrzanu (lub 2 liście)
– 3 listki wiśni
– woda
– sól (1 łyżka na litr wody)

Wodę zagotowujemy z solą. W tym czasie dokładnie myjemy ogórki i układamy pionowo w słoiku. Moja Mama dodatkowo odcina końcówki ogórków, tak robiła moja Babcia, podobno szybciej się dzięki temu ukiszą. Wrzucamy obrane ząbki czosnku, koper, chrzan i listki wiśni. Lekko przestudzoną wodą zalewamy ogórki. Zakręcamy słoik i odstawiamy w chłodne, zacienione miejsce. Jeśli chcecie aby ogórki zakisiły się szybciej, zostawcie je w ciepłym pomieszczeniu, po kilku dniach powinny być gotowe.

Kiszone ogórki

Kiszone ogórki

Po więcej zdjęć zapraszam na mój profil na Instagramie 🙂

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: