Lifestyle,  Podróże

Hel w jeden dzień

Uwielbiam morze i choćby krótka chwila na plaży potrafi wprawić mnie w niesamowity nastrój, a szum morskich fal wycisza i skłania do zatrzymania się na moment.

Od kilku tygodni szukałam okazji żeby wyruszyć na krótką wycieczkę na północ Polski. Kiedy we wtorkowy wieczór zadzwonił do mnie mój brat i zapytał, czy jadę z nim w piątek nad morze, mając na uwadze listę spraw do załatwienia, odmówiłam. Jednak myśl o tym wyjeździe nie dawała mi spokoju, w nocy nie mogłam zasnąć, a następnego dnia rano myślami byłam na plaży, a na twarzy czułam morską bryzę. Wzięłam więc kalendarz, długopis i telefon, przełożyłam wszystkie ważne sprawy na kolejny dzień, a mniej ważne na następny tydzień. W jeden dzień zrobiłam to, co planowałam robić przez kilka dni. Siedziałam do późnych godzin w nocy, żeby zdążyć i udało się.

Z samego rana w piątek razem ze znajomymi wyruszyliśmy w drogę. Prowadzeni przez miłą panią z GPSa, jadąc nad morze nieplanowanie zwiedziliśmy ponad pół Polski, do Sopotu dotarliśmy więc wieczorem, z duuużym opóźnieniem. Przywitało nas piękne słońce i tłumy na plaży. Zjedliśmy obiad i ruszyliśmy na Hel – główny punkt naszej wycieczki.

Uwielbiam drogę z Sopotu na Hel. Miejsca, w których tuż obok jezdni widać piękną zatokę wprawiają mnie w zachwyt za każdym razem kiedy tam jestem. A dziesiątki kitesurferów zachęcają do zatrzymania się na chwilę, aby popatrzeć na ich kolorowe latawce unoszące się w powietrzu. Nie mieliśmy zbyt dużo czasu, bo następnego dnia o 9 rano musiałam stawić się w pracy, dlatego tym razem nie zatrzymywaliśmy się po drodze do celu.

Na Hel dotarliśmy już po zachodzie słońca ale widoki i tak były przepiękne. Zrobiliśmy sobie krótki spacer po porcie, po czym ruszyliśmy na koniec Polski (a może początek?). Piękną promenadą, z której podziwiać można pływające gdzieniegdzie statki, zeszliśmy na plażę. Po 5 minutach niektórzy z nas mieli już mokre buty i spodnie, a po kolejnych 5 byli już cali w morzu. Ostatecznie każdy z nas przemókł do suchej nitki. Silny wiatr, którym przywitał nas Hel i deszcz, który zaczął padać, nie popsuły nam jednak humorów. Spacerowaliśmy po plaży i głęboko oddychaliśmy cudownym, morskim powietrzem, ciesząc się, że możemy tam być. W drogę powrotną ruszyliśmy dopiero, kiedy zrobiło się ciemno. Do domu dotarliśmy nad ranem, choć wyjeżdżając planowaliśmy wrócić wieczorem. Wzięłam szybki prysznic i poszłam do pracy.

Nawet taka krótka podróż może sprawić, że nabierzemy sił i odpoczniemy. Warto czasem skorzystać z nadarzającej się okazji do wyruszenia gdzieś daleko od domu, nawet jeśli narobimy sobie tym zaległości albo będziemy musieli zrobić coś wcześniej niż planowaliśmy. Po takiej wycieczce z pewnością będziemy mieli więcej energii do stawiania czoła zadaniom, które czekają na nas każdego dnia.

Poniżej trochę zdjęć morza, dla tych, którzy nie mają go na co dzień.