Odżywianie

Sałatka z quinoa i szpinakiem

Sałatka z quinoa i szpinakiem

Sałatki to prosty sposób na dostarczenie sobie dużej ilości witamin i minerałów w jednym posiłku. W jednej porcji spokojnie możemy zmieścić nawet kilka, z już 8 sugerowanych przez WHO, porcji warzyw. To naprawdę świetne rozwiązanie. Zdrowa sałatka spokojnie nasyci nas na kilka godzin, może więc z powodzeniem zastąpić jeden z posiłków.

Sałatka z quinoa i szpinakiem powstała, kiedy moja lodówka świeciła pustkami, a w szafce miałam resztkę komosy ryżowej. Byłam głodna i musiałam zrobić coś na szybko. Udało się! Sałatka okazała się być bardzo smaczna i w dodatku, wbrew pozorom, niezwykle sycąca.

Składniki (na 2 porcje):
– 1/4 szklanki białej komosy ryżowej (quinoa)
– 3/4 szklanki wody
– 2 garści szpinaku
– 1/2 czerwonej papryki
– 1/4 zielonego ogórka
– 4 łyżki nasion słonecznika
– oliwa z oliwek
– sok z limonki
– ulubione zioła (ja dodałam mieszankę ziół prowansalskich)

Komosę ryżową płuczemy dokładnie pod bieżącą wodą. Zalewamy wodą i gotujemy aż będzie miękka. Nasiona słonecznika wsypujemy na rozgrzaną, suchą patelnię i prażymy. Wszystkie warzywa dokładnie myjemy. Szpinak układamy na talerzu, posypujemy ugotowaną komosą ryżową. Pokrojoną paprykę i ogórka układamy na sałacie. Całość posypujemy prażonym słonecznikiem, polewamy oliwą z oliwek i sokiem z limonki. Posypujemy ulubionymi ziołami do smaku.

Sałatka z quinoa i szpinakiem

Sałatka z quinoa i szpinakiem

Po więcej zdjęć zapraszam Was na mój profil na Instagramie.

Dodaj komentarz