Odżywianie

Hummus

hummus

Kiedy pierwszy raz spróbowałam hummusu, byłam nim zachwycona i chciałam jeść go bez przerwy. Nie mogłam jednak znaleźć w żadnym sklepie takiego, w którego skład nie wchodziłyby niepotrzebne dodatki. Postanowiłam więc zrobić go sama w domu.

Do tej pory pomijałam pastę tahini. Jej gorzkawy smak zawsze psuł całość. Jednak to dopiero z tahini hummus jest hummusem, dlatego dodaje go znacznie mniej niż w większości przepisów. Używam też dużej ilości przypraw i w takiej wersji bardzo mi smakuje. Podaję go ze świeżym pieczywem albo warzywami (marchewką, selerem naciowym, ogórkiem czy papryką).

Składniki jakich potrzebujemy do przygotowania hummusu:
– 3 szklanki ugotowanej ciecierzycy
– 4 łyżki pasty tahini
– 3 małe ząbki czosnku
– 1/4 szklanki oliwy z oliwek (można dodać mniej)
– 6 łyżek soku z cytryny
– 1/2 szklanki wody
– sól, pieprz, mielona papryka

Ugotowaną ciecierzycę wkładamy do kielicha blendera i miksujemy razem z resztą składników na gładką pastę. Przyprawiamy do smaku wedle uznania solą, pieprzem i mieloną papryką. Konsystencję hummusu regulujemy wodą. Im ma być rzadszy, tym więcej jej dodajemy. Składniki podane w przepisie wystarczą do przygotowania bardzo dużej porcji. Jeśli to twój pierwszy domowy hummus, spróbuj najpierw zrobić mniejszą porcję. Zachęcam też oczywiście do szukania własnych połączeń.

hummus

hummus

Zapraszam was na mój profil na Instagramie.

Dodaj komentarz