Odżywianie

Warzywne leczo

warzywne leczo

Kiedy zmieniłam swój sposób odżywiania z tradycyjnego, mięsnego, na roślinny, oczywiste było, że teraz w mojej diecie przeważać będą warzywa. Kiedy pierwszy raz poszłam na zakupy i zobaczyłam jak wiele warzyw mają do zaoferowania stragany na pobliskim targu, zdałam sobie sprawę, że ja większości warzyw albo nie lubię, albo nawet nie znam ich smaku.

Przekonana o tym, że dieta roślinna jest dla mnie idealna, postanowiłam dać szansę wszystkim warzywom i owocom, a w razie potrzeby nawet nie jedną. Bardzo szybko okazało się, że warzywa wcale nie są takie złe. Jednym z takich warzyw była cukinia. Polubiłam ją robiąc warzywne leczo. Chociaż długo nie mogłam się do niej przekonać, to w tym wydaniu smakuje mi jak dotąd najlepiej.

Składniki jakich potrzebujemy, aby przygotować takie warzywne leczo (na 2 porcje):
– 1 cebula
– ½ dużej cukinii lub 1 mała
– ½ czerwonej papryki
– ½ zielonej papryki
– 1 łodyga selera naciowego
– 1 ząbek czosnku
– woda
– 2 łyżki koncentratu pomidorowego
– 1 liść laurowy
– 2 ziela angielskie
– 1 łyżeczka ulubionych ziół (u mnie zioła prowansalskie)
– 1 ½ łyżeczki wędzonej papryki
– sól i pieprz

Cebulę kroimy w kostkę i lekko dusimy w garnku na odrobinie wody. Dodajemy wszystkie przyprawy oraz drobno posiekany czosnek i dusimy. W tym czasie kroimy w kostkę wszystkie warzywa, a następnie wrzucamy je do garnka. Po kilku minutach dodajemy koncentrat pomidorowy i gotujemy do czasu aż warzywa zmiękną. Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z natką pietruszki.

warzywne leczo

warzywne leczo

Dodaj komentarz