Odżywianie

Guacamole

Guacamole

Kiedy po raz pierwszy spróbowałam awokado, uznałam, że ten owoc nie nadaje się do jedzenia. Dostało jednak ode mnie drugą szansę i dzisiaj już nie wyobrażam sobie mojej diety bez niego. Jeśli próbowaliście samo awokado, bez żadnych dodatków i go nie polubiliście, to koniecznie spróbujcie zjeść je np. w postaci deseru czekoladowego z tego przepisu albo guacamole.

Wszyscy wiemy, że do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu niezbędne są zarówno białka, węglowodany jak i tłuszcze. Z tych ostatnich nie należy rezygnować. Warto jednak wybierać te zdrowe źródła tłuszczy jak orzechy czy właśnie wspomniane awokado. Warto poczytać trochę o jego właściwościach i wartościach odżywczych, bo ten mały owoc to skarbnica witamin i minerałów.

Składniki jakich potrzebujemy do przygotowania guacamole:
– 1 dojrzałe awokado
– 2 małe ząbki czosnku
– kilka łyżek soku z limonki
– 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
– pieprz czarny
– sól

Awokado obieramy ze skórki i w miseczce rozduszamy je za pomocą widelca. Skrapiamy sokiem z limonki wedle uznania. Czosnek drobno siekamy lub przeciskamy przez praskę i dodajemy do awokado razem z natką pietruszki. Całość przyprawiamy do smaku solą i pieprzem, i dokładnie mieszamy. Ja najbardziej lubię zjadać je ze świeżym pieczywem ale idealnie sprawdzi się również jako np. dip do warzyw.

Guacamole

Guacamole

Guacamole

Guacamole

Guacamole

Guacamole

Po więcej zdjęć zapraszam na mój profil na Instagramie.

2 komentarze

  • Reply

    Karolina

    28 września 2017

    Ostatnio pochłaniam wszystkie przepisy na guacamole 🙂

    • Reply

      Iwona

      29 września 2017

      Zachęcam do próbowania różnych i odnalezienia tego, który będzie smakował najlepiej 🙂
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie 🙂

Dodaj komentarz