Odżywianie

Co jeść przed sesją? – pożywienie dla mózgu

Co jeść przed sesją? - pożywienie dla mózgu

Sesja zbliża się wielkimi krokami. U mnie rozpoczyna się już za kilka dni. Warto więc nieco szybciej przygotować się na większy niż na co dzień wysiłek umysłowy. Jeśli zastanawiacie się, co jeść przed sesją, aby łatwiej koncentrować się na nauce, wiedzę przyswajać szybciej i mieć mnóstwo energii, to dzisiaj opowiem Wam o moim sposobie.

Co jem przed i w trakcie sesji?

1. Orzechy i pestki – zawierają niezwykle cenne składniki, które wpływają na naszą pamięć i koncentrację. Jem je na co dzień, jednak w czasie sesji nieco zwiększam ich ilość w swojej diecie.

Co jeść przed sesją? - pożywienie dla mózgu

2. Produkty pełnoziarniste – ryż naturalny, komosa ryżowa, pełnoziarniste kasze, to produkty których w mojej diecie nie brakuje. W czasie sesji jednak, nie robię odstępstw i nie zamieniam ich na te „białe” pozbawiane większości wartości odżywczych.

Co jeść przed sesją? - pożywienie dla mózgu

3. Pełnowartościowe białko – nie może go oczywiście zabraknąć w naszej diecie niezależnie od tego, czy nasz mózg musi pracować na pełnych obrotach czy nie. Ja stawiam na białko roślinne i dbam o to, żeby każdego dnia dostarczać sobie jego odpowiednią ilość.

Co jeść przed sesją? - pożywienie dla mózgu

4. Owoce i warzywa – to na nich opieram swój jadłospis w czasie sesji. Zawierają mnóstwo cennych witamin i minerałów, więc nie może ich zabraknąć. Zwiększam nieco ich ilość w swojej diecie, bo po ich zjedzeniu czuję się lekko, nie jestem ociężała czy senna więc mogę działać na pełnych obrotach.

Co jeść przed sesją? - pożywienie dla mózgu

5. Woda – niezbędna do życia nie tylko w czasie sesji ale w tym okresie naprawdę nie może jej zabraknąć. Bez niej trudniej nam będzie się skupić na czymkolwiek a nauka będzie dla nas znacznie trudniejsza. Odpowiednie nawodnienie usprawnia pracę naszego mózgu.

Co jeść przed sesją? - pożywienie dla mózgu

 Wszystkie te produkty są w mojej diecie na co dzień. W czasie sesji jednak nie robię odstępstw od tych zasad odżywania. Unikam wszystkiego co nie dostarczy mojemu organizmowi paliwa i go spowolni. W tym czasie rezygnuję z pizzy, frytek smażonych na głębokim oleju czy wszelkich kupnych napojów w tym alkoholu, które od czasu do czasu zdarza mi się zjeść czy wypić. Dzięki temu uczę się szybko i z łatwością.
Wszystkim studentom życzę udanej sesji!

2 komentarze

  • Reply

    Ola na etacie

    23 stycznia 2018

    Ja polecam kakao i gorzką czekoladę. Zawierają magnez, co korzystnie wpływa na nasze mózgi 🙂

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie 🙂
    http://domnaetacie.blogspot.com

    • Reply

      Iwona

      25 stycznia 2018

      O tak! Czekolada to też dobry pomysł 🙂
      Pozdrawiam 🙂

Dodaj komentarz